29-8-2024 Frisse en nieuwe start Damclub.

Onder het motto samen kun je meer gaat de Damclub uit Brummen samenwerken met de damclub uit Apeldoorn.
Apeldoorn heeft een grote groep senioren die op de donderdagavond en vrijdagmiddag dammen. De senioren uit Brummen gaan hier meedoen. Samen reizen ze naar Apeldoorn waar ze een leuke damavond of middag hebben. Iedereen vindt daar tegenstanders van eigen niveau. (huisdammers- tot grootmeester-niveau).
De damclub uit Apeldoorn is vooral bekend om zijn gezellige 3e helft.
Damclub Apeldoorn is dan ook voor iedere senior geschikt.

Brummen heeft een grote jeugdclub, die club blijft maar doorgroeien. Dat is mede te danken aan de tomeloze inzet van de jeugdleider Bertus de Harder. De jeugddamclub doet meer dan dammen.
Er worden ook gezellige avonden (bingo; spellen enz.) georganiseerd.
Voor dit jaar zijn er weer veel nieuwe plannen. Om kennis te maken met andere sporten worden j andere clubs bezocht. Ook worden ontmoetingen tussen jeugd en senioren (60+) georganiseerd. Daarnaast maken de scholen kennis met het damfeest. De jeugdleider heeft in ieder geval genoeg leuke ideeën.   Of het allemaal lukt moeten worden afgewacht. Aan Bertus de Harder zal het niet liggen die stoomtrein rijdt door.