Ouderwetse Gezelligheid.

De damjeugd met hun ouders broertjes en zusjes (totaal 54) hebben een prachtige slotavond gehad. De zaal was mooi verlicht, er was gezellige muziek en een uitstekende bediening.
Bij binnenkomst keken de kinderen wat verrast. “Waar zijn de damborden?”. De dammeester legde, dan ook even uit dat op de feestavond niet mocht worden gedamd.

Op deze feestavond werd kennis gemaakt met “Ouderwetse gezelligheid”. Op iedere tafel stonden dan ook spellen uit Grootmoeders tijd. “Mens erger je niet”, ganzenborden, sjoelen en nog veel andere spellen.
Het was dan ook vanaf het begin supergezellig. In groepjes van 4 zijn leuke spellen gespeeld.
En iedereen kreeg lekkere broodjes. Aan alles was gedacht.

Na een paar uur spellen werden de prijzen uitgereikt. De eerste die een prijs kreeg was Johan Haijtink. Hij is voorzitter van de damclub. Hij kreeg de voorzittershamer cadeau.
Daarna kwam het wat serieuzere werk.
Bij het jeugddammen is in 3 groepen gespeeld. (A, B en C)
In de C-groep eindigden Iven Knop, Muhammed Kacan en Lorin Knop op respectievelijk de 1e, 2e en 3e plaats.
In de B-groep is Noah ten Have kampioen geworden.
De kampioen van de club is Daniel ten Have geworden. Dit is het tweede jaar dat hij jeugddamkampioen van de Gemeente Brummen is. De andere spelers worden sterker. “Zal het hem volgend jaar weer lukken?”

De dammeester had nog een verrassing.
Alle jeugdspelers kregen een mooi magnetisch dambord.
Dat was mooi want zo kom iedereen met een prijs naar huis.
Op de foto speelt Iven Knop met Lorin Knop op het nieuwe dambord.