Regio-cup Laren: beste dam-prestatie Muhammed Kacan

De regio-cup wordt gespeeld in Gelderland. 19 mei werd gespeeld in Laren.

Bij het dammen worden spelers ingedeeld 6 leeftijdscategorieën.
In Laren was de Brummense Damvereniging sterk vertegenwoordigd met 6 deelnemers.
Niek Ebeltjes (aspirant), Thijmen van Asperen (aspirant), Daniel ten Have (pupil), Noah ten Have (welp), Rahim Yetsikin (welp) en Muhammed Kacan (welp).

Deze spelers spelen elk in hun eigen leeftijdscategorie.  Hierbij wordt opgemerkt dat de pupillen en aspiranten in 1 groep spelen.
Dit leidt soms tot merkwaardige leeftijdsverschillen. Zie de foto waarin een aspirant tegen een pupil speelt. U ziet zelf wel wie de pupil (Daniel ten Have) is.

De beste Brummenaar in Laren was dit keer Muhammed Kacan. Hij haalde de meeste wedstrijdpunten (6).
Muhammed Kacan is een beginnend speler, die het spel steeds beter gaat begrijpen. Trucjes ziet hij al, en ook zijn strategisch inzicht neemt met de week toe.

In onderstaand voorbeeld zien jullie hoe Muhammed een schijf voor komt.
Wit speelt de rode zet, zwart moet slaan. En wit slaat er twee terug. Goed gezien Muhammed. Je geeft er 1 en krijgt er 2 terug.

Natuurlijk is het nog een lange weg om kampioen van Brummen te worden, want daar steekt Daniel ten Have (regerend kampioen) wel een stokje voor.